Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

آلت تناسلی زن یا دستگاه تناسلی زنان + عکس

آلت تناسلی زن یا دستگاه تناسلی زنان بخشی از بدن زنان است که برای فعالیت جنسی و باروری تخصص یافته است .

بررسی دقیق این ارگان به ما در مورد فهم دقیق بیماری های جنسی زنان مانند سرد مزاجی زن، اختلال ارگاسم، نزدیکی و سکس دردناک، کمک خواهد کرد.

به گزارش مجله آموزش زناشویی طب تاج آلت تناسلی زن (دستگاه تناسلی زنان)شامل اجزاء زیر است :

تخمدان 
لوله هاى فالوپ 
رحم 
واژن 
وولوا
غدد شیرى 
پستان

اجزاء آلت تناسلی زن در تولید و انتقال تخمک ماده و همچنین تولید هورمون هاى جنسی نقش دارند . این ارگان نقش اصلى در لقاح تخمک و اسپرم مردان داشته و باعث بارورى زنان  مى شوند .


تخمدان 
بخشی از آلت تناسلی زن هستند . تخمدانها دو غده اندازه بادام هستند که در اطراف رحم قرار گرفته و مسئولیت تولید تخمک را دارند ، همچنین تولید استروژن و پروژسترون تولید مى کنند.

در درون تخمدان هاى سلول هاى اووسیت تخمک ها را تولید می کنند که در یک روند آرام درسالهاى ابتدایی زندگى  رشد کرده و در دوران بلوغ  قابلیت بارورى پیدا مى کند . 

هر ماه یک تخمک از تخمدان آزاد می شود و لوله هاى فالوپ را طى می کند و مى تواند با اسپرم لقاح انجام دهد . 

لوله هاى فالوپ
ساختار لوله هاى فالوپ طورى طراحى شده تا بتوانند تخمک را از تخمدان تحویل گرفته و به رحم برساند . لوله فالوپ بخشی از آلت تناسلی زن است که ساختار عضلانى دارد و در قسمت  درونى داراى مژک هایی هستند که با حرکت هاى ریز ، تخمک را به جلو مى رانند. 

رحم 
رحم عضوى شبیه گلابیست وبخشی ازآلت تناسلی زن است که در جلوى مثانه قرار گرفته و پوششی عضلانى دارد ،این عضلات در هنگام تولد نوزاد ،تولید انقباضات براى هل دادن بچه به جلو را انجام مى دهند . ساختار درونى رحم لایه اى به نام اندوتلیوم است که قابلیت پرورش ونگهدارى جنین را دارد .

واژن
واژن یک لوله عضلانی با قابلیت ارتجاع است . واژن در پشت مثانه و پایین رحم قرار دارد و از یک سمت به گردن رحم متصل  است و سمت دیگر آن به بیرون بدن ارتباط دارد .

واژن عضوی است آلت مرد در هنگام رابطه جنسی به آن وارد شده و پذیرای اسپرم مردانه بوده و آن را به رحم  حمل می نماید . این عصو همچنین مجرای خروج خون در هنگام قایدگی می باشد .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی