Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

آشنایی با سکس و رابطه جنسی

آشنایی با 10 نوع سکس و رابطه جنسی

 
بسیاری از افراد در طول زندگی ، انواع مختلفی از رابطه جنسی را تجربه می کنند که بر اساس شرایط و موقعیت ، متفاوت هستند. مثلا گاهی اشتیاق زیادی به رابطه دارید ، گاهی در شرایطی قرار گرفته اید که تصمیمات اشتباه می گیرید ، چیزهایی تصور می کنید که انتظارش را نداشته اید و یا بسیاری از اتفاقات خوب و بد دیگر را در پیش رو دارید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از تک پزشک، رابطه جنسی راهی برای بیان احساسات درونی و غرایز جنسی در انسان می باشد. روابط زناشویی می تواند وسیله به منظور نشان دادن روابط عمیق عاطفی میان زن و مرد باشد که این ارتباط عاطفی می تواند معیار سلامت روانی و جسمی در افراد باشد. آمیزش جنسی میان زوجین، انواع متفاوت دارد که این تفاوت ها شامل رفتارهای مختلف در رابطه جنسی بین زن و مرد می باشد.

دلایل و شواهدی وجود دارد که ایجاد تجربیات جدید و تنوع در رابطه جنسی باعث ترشح دوپامین در مغز می شود. دوپامین پیام رسان شیمایی می باید که بر مرکز لذت در مغز تاثیر می گذارد و باعث ایجاد حس هیجان می شود.

مشخص است که نمی توانید هر وقت این هیجان از بین رفت ، شریک زندگی تان را عوض کنید ، اما می توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید ، زمان جدید یا موقعیت جدید ، حال و هوای هر دوی شما را برمی گرداند. رابطه جنسی اول صبح ، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی تان را امتحان کنید.

تصویر

انواع رابطه جنسی و روش های مختلف آن

روش های متفاوتی برای رابطه جنسی ، وجود دارد که بیشتر جنبهٔ تفننی و لذت بخش داشته و با ایجاد تنوع در حالات بدن هنگام مقاربت ، بیشتر باعث تحریک و لذت جویی می شود. انواع روابط جنسی که زوجین براساس شرایط و برای ایجاد تنوع و تقویت رابطه عاطفی در زندگی زناشویی خود استفاده می کنند عبارتند از:

۱- روش های همراه با دخول (هارد سکس)

که شامل دو نوع از انواع روابط جنسی میان زن و مرد می شود:

ـ رابطه جنسی واژینال(واژینال سکس)

این روش طبیعی ترین و شناخته شده ترین روش ارتباط جنسی میان زوجین است که استفاده از ابزار پیشگیری از بارداری در این روش توصیه می شود. انجام این روش در میان زن و شوهر تاثیرات مثبت روحی و روانی فراوانی را برای دو طرف به دنبال خواهد داشت.

ـ رابطه جنسی مقعدی(آنال سکس)

یکی دیگر از انواع روابط جنسی میان زن ومرد ، رابطه جنسی مقعدی است که معمولا یک رابطه منفیمحسوب شده و از نظر پزشکی مردود می باشد زیرا باعث آسیب به بافت های عصبی مقعد می شود و انجام مکرر آن باعث آسیب به قسمت خروجی مقعد خواهد شد و ممکن است در دراز مدت باعث ایجاد اختلال در کنترل ارادی عمل دفع نیز بشود.

از نظر پزشکی ، رابطه جنسی از طریق مقعد ، یکی از روابط جنسی پر خطر به حساب می آید و به علتتجمع باکتری ها باعث انتقال بیماری های مقاربتی در این افراد خواهد شد.

۲- روش های بدون دخول یا نرم(سافت سکس)

در این نوع روابط زناشویی ، عمل دخول صورت نمی گیرد و از این رو برای زنان محسوس تر می باشد. باید توجه داشت که به تمام کارهایی که باعث تحریک جنسی شود ، رابطه جنسی گفته می شود.

رابطه جنسی با آمیزش جنسی متفاوت است ، کما اینکه بسیاری از افراد با خود رابطه جنسی دارند که همان خودارضایی است. بر این اساس ، این نوع رابطه جنسی نیز دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از:

ـ معاشقه(لاولی سکس)

یکی از روش های انتقال احساس جنسی که نقش زیادی در داشتن یک رابطه زناشویی لذت بخش دارد ،معاشقه است. معاشقه شامل بوسیدن ، در آغوش گرفتن ، نوازش کردن ، حرف های عاشقانه و زیبا و بسیاری از رفتارهای مرتبط با احساسات طرفین است.

این نوع رابطه ، سرشار از بار مثبت بوده و برای تداوم یک رابطه زناشویی سالم مفید است. این رابطه به عنوان یکی از انواع روابط زناشویی در دوران عقد و نامزدی پیشنهاد می شود و برای دوران بعد از ازدواج به عنوان پیش نوازی قبل از رابطه زناشویی بسیار اهمیت دارد.

ـ رابطه جنسی دهانی(اورال سکس)

نام نوعی از آمیزش جنسی است که در آن مرد برای زن و یا زن برای مرد و یا هر دو به طور همزمان اندام جنسی طرف مقابل را به وسیله لیسیدن و مکیدن تحریک می کنند.

در رابطه جنسی دهانی ، اعضای دهان و حلق از جمله زبان ، دندان ها و حلق در تحریک اندام جنسی طرف مقابل نقش دارند. در اصطلاح علمی به آمیزش جنسی دهانی که از سوی زن برای مرد انجام شود ، فلاتیو و وقتی رابطه ی جنسی دهانی از سوی مرد بر روی زن انجام شود ، کانیلینگس نامیده می شوند.

این نوع رابطه جنسی ، از نظر پزشکی رد نشده و اما چندان هم توصیه نمی شود. در این رابطه ، دهان نقش مهمی را ایفا می کند. این نوع از رابطه جنسی ، به علت مسائلی همچون نظافت و پاکیزگی و عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی ، فقط بین شرکای جنسی ثابت (زن و شوهر) توصیه می شود. به عنوان مثال ، در صورت زخم بودن اطراف دهان و یا دستگاه تناسلی و تماس این دو عضو با هم ، احتمال انتقال این بیماری ها را افزایش می دهد.

ـ رابطه جنسی بدون دخول(سافت سکس)

مجموع رفتارهایی که بدون انجام عمل دخول باعث ارضای میل جنسی در زوجین می شود.

تصویر

۳- رابطه جنسی عضو یا عمل محور(فتیش سکس)

در این رابطه جذابیت شدید جنسی به قسمت هایی از بدن است که باعث انجام کارهای غیر رایج می شود. در واقع فتیش نوع خاصی از تفکرات جنسی است که توجه فرد در این رابطه به عملی خاص یا عضو خاصی از بدن شریک جنسی معطوف می شود و افرادی که از فیتیش خاصی تبعیت می کنند ، در روابط جنسی خود بیشترین زمان را به آن اختصاص می دهند و از ارضا شدن طرف مقابل بسیار لذت می برند.

رایج ترین نوع فتیش ، فتیش پا است. در این نوع از رابطه جنسی ، فرد با لیسیدن پا و مکیدن انگشتان پای زن ، هورمون هیپوتالاموس را تحریک کرده و در پی آن زن به شدت تحریک می گردد تا جایی که امکان ارضا شدن خیلی زیاد می گردد.

۱۰- نوع رابطه جنسی که باید بیشتر درباره آن ها بدانید

بسیاری از افراد در طول زندگی ، انواع مختلفی از رابطه جنسی را تجربه می کنند که بر اساس شرایط و موقعیت ، متفاوت هستند. مثلا گاهی اشتیاق زیادی به رابطه دارید ، گاهی در شرایطی قرار گرفته اید که تصمیمات اشتباه می گیرید ، چیزهایی تصور می کنید که انتظارش را نداشته اید و یا بسیاری از اتفاقات خوب و بد دیگر را در پیش رو دارید.

تجربه روابط جنسی در این شرایط متفاوت ، باعث افزایش رضایت زوجین و انعطاف در موقعیت های مختلف می شود و چیزی که در این میان دارای اهمیت است ، حفظ ارتباط میان زن و شوهر در هر شرایطی است. در ادامه به ۱۰ نوع رابطه جنسی در شرایط مختلف می پردازیم که باید بیشتر درباره آنها بدانید.

۱- اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی زندگی در هر فرد همراه با بی تجربگی ، خجالت زدگی و یا گم کردن دست و پا است. این نوع رابطه معمولا طوری نیست که دوباره تکرار شود اما یک نقطه عطف در زندگی هر فرد به حساب می آید. معمولا بعد از اولین تجربه رابطه جنسی ، فرد از ناشی گری خود ، تجربه کسب کرده و به تدریج باعث پیشرفت در رابطه جنسی و افزایش لذت دو طرف خواهد شد.

۲- رابطه جنسی همراه با آگاهی

اولین رابطه میان زن و مرد ، معیار خوبی برای ارزیابی و شناخت جنسی دو طرف نیست. معمولا بعد از اولین رابطه جنسی میان زوجین ، لازم است که چندین بار دیگر نیز آن را امتحان کنند تا اینکه همه چیز برای دو طرف روشن و فابل فهم شود.

در این حالت آن ها اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنند و رابطه خود را بر اساس حدس و گمان پیش نمی برند همچنین زوجین کاملا دارای تجربه و اطلاعات کافی شده و همه مسائل را تحت کنترل و اراده خود در خواهند آورد.

۳- رابطه جنسی بدون کنترل

این نوع رابطه زمانی است که زن و مرد در اثر لذت به حدی از خود بی خود می شوند که هیچ کنترلی روی حرکات خود نداشته و متوجه نیستند که چه چیزی را چنگ می زنند و یا به چه چیز ضربه یا لگد وارد می کنند! بنابراین وسایلی که شکسته ، لباس هایی که پاره شده ، و خساراتی که به اتاق خود وارد می کنند همگی به دلیل تجربه یک رابطه جنسی پر هیجان بدون کنترل می باشد.

۴- رابطه جنسی صبح هنگام

هورمون های جنسی در طول روز گاهی به اوج می رسند و گاهی در پایین ترین حالت ممکن قرار می گیرند. ممکن است گاهی پیش بیاید که این هورمون ها در هنگام صبح به بالاترین سطح خود برسند. تجربه این رابطه شاید باعث تاخیر در شروع کارهای روزانه زن و مرد بشود ولی مسلمأ تجربه ای بسیار لذت بخش در زندگی زوج ها به حساب می آید که ارزش امتحان کردن دارد.

۵- رابطه جنسی مشکل ساز

ممکن است گاهی در طول یک رابطه ، یکی از طرفین دچار مشکل شود اما این موضوع نباید باعث تردید در انجام دوباره آن بشود بلکه بهترین کار این است که در یک موقعیت شگفت انگیز ، توانایی های جنسی خود را کشف کرده و هر دو احساس کنند که قدرت انجام بهترین نوع رابطه زناشویی را دارند.

۶- رابطه جنسی با صدای بلند

بسیاری از زوج ها ، بر روی رفتار و صداهای حین رابطه جنسی خود نمی توانند کنترل داشته باشند که گاهی حتی ممکن است باعث اعتراض همسایه ها نیز بشود. در این شرایط بهتر است صدای موزیک خود در هنگام رابطه جنسی بلند باشد.

مرکز مشاوره خانواده رایکو پاسخگوی کلیه سوالات هموطنان در مورد آموزش روابط جنسی از سراسر کشور می باشد و همچنین مشاوران این مرکز آماده ارائه هرگونه مشاوره جنسی و راهنمایی به صورت تلفنی برای افراد خواهان اطلاعات بیشتر و یا مشاوره، هستند.

۷- آخرین رابطه جنسی قبل از جدایی

در میان زوج های مختلف ، هستند کسانی که در حال جدایی از یکدیگر می باشند و یا رابطه آن ها دچار مشکلاتی شده که باعث دور شدن زن و مرد برای مدتی می شود.

در این شرایط ، رابطه جنسی شاید کمی سخت و غیر ممکن به نظر بیاید اما روح و روان دو طرف را تحت تاثیر قرار داده و بسیار پر شور و پر احساس خواهد بود و مطمئنأ برای آن ها جنبه مثبت و آرامش بخش خواهد داشت. این نوع رابطه جنسی ، نوعی شخصیت سازی مجدد برای دو طرف خواهد بود و ممکن استباعث تجدید نظر و تاخیر در جدایی آن ها شود.

۸- رابطه جنسی متکی به یک نفر

در تمام روابط جنسی میان زن و شوهر ، لازم است که دو طرف برای برقراری یک رابطه سالم تلاش کنند ، به نحوی که فشارها بر روی یکی از طرفین نباشد و طرف مقابل فقط لذت ببرد! کافی است در این شرایط ، خود را به جای شریک جنسی تان قرارداده و تجربه کنید که چه حسی دارد. باید توجه داشت در رابطه های بعدی همین لذت را به شریک زندگی تان تقدیم کنید و یک رابطه دو طرفه ایجاد نمایید.

تصویر

۹- رابطه جنسی احمقانه

افرادی که به طرز اغراق آمیزی عاشق طرف مقابل خود هستند و در مقابل ، چیزی را که انتظار دارند نمی توانند از شریک جنسی خود دریافت کنند ، دارای رابطه های جنسی احمقانه هستند.

در این وضعیت ، فرد بایستی مهارت خود را نشان دهد و به گونه ای رفتار کند که علاوه بر تامین نیازهای جنسی خود ، بتواند طرف مقابل را نیز به ارگاسم برساند.

۱۰- رابطه جنسی بدون مانع

داشتن رابطه زناشویی بدون مانع ، از بهترین تجربه های مقاربتی در زندگی مشترک است. این رابطه زمانی اتفاق می افتد که ذهنتان را از تمام دغدغه های زندگی خالی کرده و خودتان را رها می کنید و فقط به داشتن یک رابطه لذت بخش و سراسر هیجان فکر می کنید.

در این شرایط فرقی نمی کند که این اتفاق در کجا و یا چه زمانی رخ می دهد ، اینکه شما در چه شرایطی قرار دارید و چه اتفاقاتی در زندگی شما رخ داده اهمیتی ندارد. فقط باید بی باکانه تمام کارهایی که قبلا جرأت انجام آن را نداشته اید را امتحان کنید که در این صورت لذت داشتن این رابطه طوفانی را به خود و طرف مقابلتان تقدیم خواهید کرد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

برداشت http://postharvestjournal.ir 

طبتاج http://tebtaj.ir

طب سنتی http://tebbe-sonaty.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۱ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
خریدار وب شما هستم


ای دی تل


@Farshid5518
۲۱ مرداد ۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی