Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

فواید رابطه جنسی | (رابطه زناشویی زن و شوهر)

رابطه زناشویی یا سکس زن و شوهر یکی از بخش‌های مهم زندگی مشترک است که وجود هرگونه مشکلی در آن بطور مستقیم سایر بخش‌های زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بالعکس داشتن رابطه جنسی موفق و سالم باعث بهبود کیفیت زندگی در ابعاد مختلف می‌شود. رابطه زناشویی سالم و رضایت بخش علاوه بر اینکه باعث بهبود رابطه زن و مرد می‌شود و صمیمت‌ بین‌شان را بیشتر می‌کند، بر روی سلامت و جسم و روح‌شان تاثیر مثبت می‌گذارد. در ادامه هرکدام از این بخش‌ها را تفصیل شرح می‌دهیم.

مزایای سکس با همسر بر سلامت جسمی زن و مرد


1ـ کمتر سرما می‌خورید و سیستم ایمنی بدنتان تقویت می‌شود

کمتر سرما میخورید و سیستم ایمنی بدنتان تقویت میشود از مزایای سکس با همسر

سکس بیشتر به معنای مریضی کمتر است. پژوهشگران در مطالعاتی که از طریق مقایسه کردن افراد با زندگی جنسی فعال و غیرفعال انجام دادند، به این نتیجه رسیدند. رابطه جنسی توانایی بدن را برای تولید پادتن‌هایی افزایش می‌دهد که از ما در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌های دیگری که عامل بیماری‌های شایع هستند، محافظت می‌کنند. البته به جز رابطه جنسی روش‌های دیگری نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد؛ تغذیه سالم، ورزش، خواب کافی و فراموش نکردن تزریق واکسن‌های ضروری کمک می‌کند تا سیستم دفاعی بدن قوی و سالمی در برابر بیماری‌های مسری داشته باشیم.

2ـ افزایش میل جنسی 

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما سکس بهترین روش برای درمان کاهش میل جنسی است. رابطه جنسی میل جنسی را افزایش می‌دهد. خانم‌هایی هم که برقراری رابطه زناشویی به دلیل درد و خشکی واژن برایشان سخت است، با داشتن فعالیت جنسی می‌توانند این مشکلات را حل کنند. از جمله فواید سکس برای زنان می‌توان به لغزندگی واژن، افزایش جریان خون در واژن و افزایش خاصیت ارتجاعی بافت‌ها اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رابطه زناشویی لذت بردن از نزدیکی و افزایش میل جنسی است.

در صورتی که به دلیل داشتن درد و یا خشکی واژن از رابطه جنسی با همسرتان امتناع می‌کنید یا سکس رضایت بخشی ندارید حتما به سکس تراپیست مراجعه کنید. سکس تراپ با بررسی شرایط شما را به خوبی راهنمایی می‌کند که چطور بتوانید یه رابطه زناشویی با کیفیت را تجربه کنید.

3ـ کمک به کنترل کردن مثانه در زنان

30% خانم‌ها در طول عمر خود با مشکل بی‌اختیاری ادرار روبه‌رو می‌شوند. از آنجایی که عضلات کف لگن حین ارگاسم‌ به کار گرفته می‌شود، تجربه ارگاسم‌های مکرر می‌تواند باعث تقویت این عضلات شود. ارگاسم همان عضلاتی را فعال می‌کند که خانم‌ها حین انجام ورزش‌های کگل آنها را تمرین‌ می‌دهند. داشتن عضلات لگن قوی‌تر احتمال ترشح و بی‌اختیاری ادرار را کاهش می‌دهد.

4ـ کاهش فشار خون

اگر شما هم جزء میلیون‌ها فردی هستید که فشار خون بالا دارید، باید بدانید که رابطه زناشویی برای کاهش فشار خون مفید است. مطالعات متعدد نشان داده است که رابطه زناشویی فشار خون سیستولی را پایین می‌آورد ـ فشار خون سیستولی عدد اولی است که پس از اندازه‌گیری فشار خون به ما گفته می‌شود. البته توجه کنید که این مزیت به رابطه زناشویی مربوط می‌شود و خودارضایی چنین فایده‌ای ندارد. حتماً افرادی که به دنبال روش مفید و ساده‌ای علاوه بر تغییرات سبک زندگی (تغذیه سالم، ورزش و کاهش استرس) و درمان دارویی برای پایین آوردن فشار خون هستند، از شنیدن این مزیت رابطه زناشویی خوشحال می‌شوند. هرچند سکس نمی‌تواند جایگزین داروهای کنترل کننده فشار خون باشد، اما می‌تواند کمک موثری به پایین آوردن فشار خون بکند.

5ـ سکس به مثابه ورزش

سکس به مثابه ورزش ازمزایای سکس با همسر بر سلامت جسمی زن و مرد

رابطه زناشویی نیز مانند هر ورزش و فعالیت بدنی دیگری باعث سوزاندن کالری می‌شود. وقتی فقط می‌نشینید و تلویزیون نگاه می‌کنید، در هر دقیقه حدود 1 کالری می‌سوزانید. اما رابطه جنسی ضربان قلب را افزایش می‌دهد و گروه‌های مختلف عضلات را به کار می‌گیرد و به این ترتیب در هر دقیقه 5 کالری می‌سوزانید. رابطه جنسی نمی‌تواند جایگزین ورزش در باشگاه باشد، اما داشتن زندگی جنسی سالم و فعال روش بسیار خوبی برای افزایش فعالیت بدنی است.

6ـ کاهش خطر حمله قلبی

اگر می‌خواهید قلب سالم‌تری داشته باشید، تعداد رابطه‌های جنسی را افزایش دهید. فعالیت جنسی میزان هورمون‌هایی مانند استروژن و تستوسترون را در حد نرمال نگه می‌دارد. اگر میزان این هورمون‌ها از حالت تعادل خارج شود، احتمال ابتلا به عارضه‌هایی مانند پوکی استخوان و بیماری قلبی افزایش می‌یابد. بنابراین برای داشتن قلب سالم‌تر هر چقدر بیشتر با همسرتان رابطه داشته باشید، بهتر است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که حداقل 2 بار در هفته رابطه جنسی داشتن احتمال مرگ بر اثر ناراحتی‌های قلبی را به میزان 50 درصد کاهش می‌دهد.

7ـ کاهش درد

ارگاسم و تحریک جنسی درد را متوقف می‌کند. این فعالیت‌ها احساس درد را کاهش می‌دهد و آستانه درد را بالا می‌برد. ارگاسم باعث آزاد شدن هورمون‌هایی می‌شود که از انتقال سیگنال‌های درد جلوگیری می‌کند.

مشاور جنسی می‌تواند پوزیشن‌های جنسی که در آن هم زن و هم مرد لذت کافی را از سکس می‌برند و در عین حال درد کمتری را متحمل می‌شوند را به شما آموزش می‌دهد.

8ـ کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

رابطه جنسی مزایای خاصی نیز برای بهبود سلامتی آقایان دارد. پژوهشگران در یک مطالعه نشان دادند، آقایانی که انزال‌های مکرر (21 انزال در ماه یا بیشتر) داشتند، کمتر از آقایانی با انزال‌های کمتر مستعد ابتلا به سرطان پروستات بودند. انزال‌های بیشتر، صرف نظر از این که حین نزدیکی یا احتلام (خروج شبانه منی) رخ بدهند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. البته به جز انزال‌های بیشتر راه‌های دیگری نیز برای کاهش خطر سرطان پروستات وجود دارد، اما حتماً قبول دارید که این یافته واقعاً جالب است.

9ـ بهبود سلامت قلبی ـ عروقی

فکرش را می‌کردید که ارتقای سلامت قلبی ـ عروقی راه ساده‌ای مانند رابطه زناشویی داشته باشد. هرچند برخی نگرانند که مبادا فعالیت جنسی شدید حین نزدیکی منجر به سکته مغزی شود، اما دانشمندان عکس این موضوع را ثابت کرده‌اند. پژوهشگران در مطالعه‌ای 900 مرد را تحت نظر گرفتند و متوجه شدند که رابطه جنسی مکرر خطر سکته مغزی را افزایش نمی‌دهد و حتی از حملات قلبی مرگبار نیز جلوگیری می‌کند. مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند، 50 درصد کمتر از آقایانی که کمتر از ماهی یک بار رابطه زناشویی دارند، در معرض خطر سکته قلبی مرگبار قرار دارند.

10ـ جوان‌تر به نظر رسیدن

برای جوان‌تر به نظر رسیدن لازم نیست خودتان را به تیغ تیز جراحی بسپارید یا کرم‌های ضدپیری گران قیمت خریداری کنید. چون جوانسازی یکی از مزایای رابطه زناشویی سالم است. رابطه جنسی مکرر موجب آزاد شدن استروژن و تستوسترون، یعنی هورمون‌هایی می‌شود که شما را جوان و شاداب نگه می‌دارند. هورمون استروژن پوست را جوان‌تر و درخشان‌تر می‌کند. در یک پژوهش از داوران خواسته شد که شرکت کنندگان را از پشت آینه یک‌طرفه ببینند و سنشان را حدس بزنند. افرادی که حداقل 4 بار در هفته با همسرشان نزدیکی داشتند، سنشان 7 تا 12 سال کمتر از سن واقعی‌شان تخمین زده شد.

12 ـ عمر طولانی‌تر

راز عمر طولانی چیست؟ شاید رابطه زناشویی مکرر جواب این سوال باشد. در مطالعه‌ای که ظرف ده سال بر روی هزار مرد میانسال انجام شد، نرخ مرگ و میر آقایانی که بیشترین تعداد ارگاسم را داشتند، تقریباً نصف مردانی بود که انزال مکرر نداشتند. البته عامل‌های بسیاری موجب افزایش طول عمر می‌شود که رابطه جنسی یکی از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین آنها است.

13ـ افزایش قدرت تفکر

فواید رابطه زناشویی به معنای واقعی کلمه از فرق سر تا نوک پا احساس می‌شود. زندگی جنسی فعال باعث می‌شود که مغز بهتر کار کند. پژوهشگران دریافتند که رابطه زناشویی مغز را در حالت تحلیلی‌تر قرار می‌دهد و فرآیند تفکر را بهبود می‌دهد. نتایج مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شد نیز حکایت از آن دارد که رابطه جنسی ناحیه‌هایی از مغز را که به حافظه مربوط می‌شود، تقویت می‌کند.

14ـ رابطه جنسی لقاح و باروری را آسان‌تر می‌کند

وقتی قصد گسترش خانواده دارید، هرچه بیشتر تمرین کنید، موفق‌تر خواهید بود. در مطالعه‌ای که در یک مرکز باروری انجام شد، مشخص شد مردانی که به مدت یک هفته هر روز انزال داشتند، نسبت به بقیه که انزال روزانه نداشتند، اسپرم‌های باکیفیت‌تری داشتند. میزان شکست DNA در اسپرم‌های آقایان متعلق به گروه با انزال روزانه کمتر بود. شکست کمتر DNA به معنای سالم‌تر بودن DNA است. احتمال بارور شدن تخمک با اسپرمی قوی که DNA سالم دارد، بیشتر است.

 فواید رابطه جنسی با همسر  بر سلامت روحی و رابطه زن و شوهر


1ـ برخوردار شدن از یک سرخوشی هیجانی سالم

رابطه جنسی نیز مانند ورزش‌های سنگین به دلیل تحریک ترشح هورمون‌هایی که در ایجاد حال خوب نقش دارند، باعث می‌شود احساس سرخوشی سعادتمندانه‌ای در وجودمان تزریق شود.

رابطه جنسی موجب آزاد شدن دوپامین، تستوسترون و اندورفین‌ها در مغز می‌شود؛ دوپامین احساس بلندپروازی و خوشبختی را افزایش می‌دهد، تستوسترون عملکرد شغلی را بهبود می‌دهد و اندورفین‌ها میزان استرس و درد را کاهش می‌دهند. تمام این هورمون‌ها در کنار یکدیگر نقش پیچیده‌ای را در ایجاد پیوند بین انسان‌ها ایفاء می‌کنند و وجود آنها برای حفظ رابطه‌ای صمیمانه ضروری است.

به علاوه نتایج یک مطالعه بیانگر آن است که رابطه زناشویی رفاه عمومی را افزایش می‌دهد و به احساسات مثبت، به ویژه ظرف 24 ساعت نخست بعد از سکس پر و بال می‌دهد. بنابراین نزدیکی با همسر علاوه بر خشنودی آنی نوعی احساس “خماری” ماندگار ایجاد می‌کند که می‌تواند رابطه را تقویت کند، پیوند میان زوجین را صمیمانه‌تر کند و خلق و خو را بهبود دهد.

2ـ کاهش استرس

احتمالاً تا به حال روش‌های مختلفی مانند تنفس عمیق، ماساژ، وان آب داغ و حتی یوگا را برای کاهش استرس امتحان کرده‌اید. آیا می‌دانستید که کاهش استرس یکی از فواید رابطه زناشویی است؟ سکس باعث آزاد شدن اکسی‌توسین در جریان خون می‌شود که موجب تن‌آرامی و کاهش استرس می‌شود. در واقع پژوهشگران متوجه شده‌اند که رابطه زناشویی مشابه خوردن غذای لذیذ خانگی و خاطره‌انگیزی است که از طریق تحریک کردن سیستم پاداش مغز تنش و استرس را کاهش می‌دهد. ارگاسم برای برخورداری از این مزیت ضروری نیست. بدن اکسی‌توسین را بیست ثانیه پس از تماس پوستی آزاد می‌کند، بنابراین هر گونه نوازش و لمس فیزیکی مفید است. استرس علاوه بر این که فواید شخصی برای هر دو طرف دارد، به طور کلی برای بهبود رابطه نیز مفید است. حتی اگر استرس پی‌آمد وجود مشکلی در رابطه نباشد، باز هم می‌تواند صمیمیت زوجین را به خطر بیاندازد.

3ـ افزایش اعتماد به نفس

یکی از مزایای فواید نزدیکی با همسر افزایش اعتماد به نفس است. رابطه جنسی لحظه‌هایی سرشار از اعتماد به نفس و عشق به خود را برای برخی افراد خلق می‌کند. اکثر ما تا حدی احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس داریم که می‌تواند در تصور ناخوشایندی که از زیبایی ظاهری داریم یا عوامل دیگر ریشه داشته باشد. اما وقتی فردی که دوستش داریم و به او اعتماد داریم، تاییدمان می‌کند، اعتماد به نفسمان افزایش پیدا می‌کند. افزایش دوپامین در بدن موجب افزایش جذابیت می‌شود. هرچه دوپامین بیشتری در بدن جریان پیدا کند، احساس بهتری درباره خودمان و دیگران پیدا می‌کنیم.

4ـ بهبود خواب شبانه

بهبود خواب شبانه از فواید رابطه جنسی با همسر  بر سلامت روحی و رابطه زن و شوهر

از آنجایی که هورمونی به نام پرولاکتین حین رابطه جنسی آزاد می‌شود، رابطه زناشویی علاوه بر افزایش اکسی‌توسین و کاهش کورتیزول کیفیت خواب را بهبود می‌دهد. پرولاکتین خواب را عمیق‌تر می‌کند و باعث می‌شود زمان بیشتری در مرحله REM قرار بگیریم ـ مرحله REM بخشی از چرخه خواب است که مغز و بدن در آن تجدید قوا می‌کنند و رویا می‌بینیم. خواب عمیق شبانه بنیان سبک زندگی سالم است و سلامت روانی را بهبود می‌دهد. ارتقای رفاه روانی به معنای کاهش تحریک‌پذیری است که باعث کم شدن دعوا و جر و بحث بین همسران می‌شود.

5ـ صمیمیت در تمام جنبه‌های زندگی زوجین

رابطه جنسی حلقه بازخورد صمیمانه‌ای را ایجاد می‌کند. هرچه تعداد رابطه‌های زناشویی بیشتر باشد، همسران در زمان‌های دیگر نیز با هم صمیمی‌تر خواهند بود و بالعکس. پژوهش‌های انجام شده موید این ارتباط است. مجموعه پژوهش‌های منتشر شده در خبرنامه شخصیت و روانشناسی اجتماعی حکایت از آن دارد که رابطه زناشویی موجب محبت و صمیمیت بیشتر می‌شود و محبت عمیق‌تر فعالیت جنسی را گرم‌تر و بیشتر می‌کند.

این حلقه برای افرادی که تماس فیزیکی را به عنوان یکی از روش‌های اصلی زبان عشق انتخاب کرده‌اند، بسیار مفید است.

به سکس تراپ مراجعه کنید 


همانطور که گفته شد رابطه جنسی خوب هم بر سلامت جسمی و روحی فرد اثر می‌گذارد هم رابطه و صمیمت میان زن و شوهر را بهبود می‌بخشد. شما و همسرتان با مراجعه به مشاور جنسی می‌توانید مهارت‌های یک رابطه زناشویی با کیفیت و رضایت‌بخش را آموزش ببینید طوریکه هم نیازهای شما و هم نیازهای همسرتان برآورده شود. عدم آگاهی نسبت به این موضوع و خواسته‌های همدیگر اختلاف‌های شدیدی میان زن و شوهر بوجود می‌آورد که این موضوع به بخش‌های دیگر زندگی نیز سرایت می‌کند.

در یک کلام...

آیا می‌دانستید که رابطه زناشویی علاوه بر لذت‌بخش بودن برای سلامتی نیز مفید است؟ رابطه جنسی با همسر مزایای بسیاری برای سلامت جسم دارد از جمله: بالا بردن سیستم ایمنی بدن، سلامتی قلب، تنظیم فشار خون، جوانی شادابی، عمر طولانی‌تر، جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار و سرطان پروستات، سوزاندن کالری و بالارفتن میل جنسی. به علاوه رابطه زناشویی باعث صمیمیت بیشتر همسران می‌شود و پیوند میان آنان را مستحکم‌تر می‌سازد. رابطه جنسی اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برد، بدلیل هورمون‌هایی که در بدن تولید می‌شود استرس کم می‌شود و فرد احساس بهتری نسبت به خود دارد، خواب آرام‌تری را تجربه خواهید کرد و همه این موارد بطور مستقیم بر کیفیت رابطه با همسرتان تاثیر مستقیم می‌گذارند.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

برداشت http://postharvestjournal.ir 

طبتاج http://tebtaj.ir

طب سنتی http://tebbe-sonaty.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی